måndag 29 december 2008

Mellandagspyssel

I lördags var jag i stan och shoppade pyssel med min kusin och moster. Vi hann med pärlaffären, garnaffären, tygaffären och panduro! (Och lite sushi däremellan)



Det var flyttrea på pärlaffären så jag köpte på mig en del :) Jag är inne i en grön period nu.




Trots min gröna period så blev det lite blått också. Peyote med 1, 2, 3 och 4 pärlor i taget beroende på storlek. Rör och Matsuno 8/0, 11/0 och 15/0 i olika nyanser som ska bli ett armband. Vet fortfarande inte om jag ska göra med lås eller om jag ska göra det helt. Jag gillar inte de hela för de blir så långa med det är så fult med lås.


Findus och Frans har blivit pärlplatta, modell mindre. Husse har fått Photopearls och håller just på att lägga Findus och Frans i stort format. (60 X 60 pärlor).




Det har även blivit en del annat av pärlplatta den senaste tiden.



En burk att ha pennor i kanske?

En liten bordsjulgran

Och en snögubbe i peyote med pärlplattepärlor/indianpärlor. Den är inte klar ännu, Frosty ska få mer av kroppen med på bilden.

Inga kommentarer: