fredag 4 september 2009

Glad blåsdag!

Det är höst i luften. Det blåser jättemycket till mammas grannbarns förtjusning. De springer fram och tillbaka över gräsmattan med en drake.


Den ena grytlappen är nästan klar och jag har börjat på den andra. Jag ska göra en grön kant runt grytlapparna innan de är helt klara.

Sheldon är klar men utan ögon än så länge.


Kjolen börjar ta form. Jag har gjort en tredjedel av mönstret än så länge. Jag har upptäckt att det tar en evighet att komma runt ett varv. Men jag tror att det blir bra när det är klart. Det har varit lite svårt att prova den eftersom rundstickan bara är 60 cm. Så jag har bara provat en gång eftersom man måste trä i en till rundstick för den ska gå runt benen.
Det finns en fördel med att bo hos mamma, jag börjar inte på så mycket nytt utan gör klart det som jag redan påbörjat. Nästan i alla fall. I tisdags var jag i garnaffären. Jag har hittat denna virkade kofta som jag vill göra. Jag har hämtat virknålar hemma och sitter nu och gör mitt bästa för att göra klart något annat innan jag börjar på den. Först måste jag provvirka lite och se vilken nål jag ska använda.

(Om någon undrar var uttrycket Glad blåsdag kommer ifrån så är det från Nallen Puh)

Inga kommentarer: